Thursday, August 23, 2007

Turen går til: Orange County!

De sidste mange dage har jeg heldigvis haft en masse ting at lave. Har mødt lidt flere mennesker, så har fået lidt mere travlt med alle de nye bekendtskaber og mennesker, jeg kan være sammen med. Det er dejligt at lære flere og flere at kende, så jeg har lidt flere ting at lave, selvom det nu virker som om, der altid er et eller andet at lave i den her by. Der er jo en million butikker, stranden og en masse andre ting at kigge på. Jeg faldt dog i snak med de her to fyre, 2 amerikanere. Amerikanere har det generelt med bare at snakke med folk de ikke kender, hvilket jeg er helt vild med, for det er så kedeligt, at vi i DK er så reserverede, når folk her er meget mere imødekommende og hjælpsomme. Jeg gad godt nok ikke være udvekslingselev i DK, for det må da virkelig være ensomt. Nå, men faldt i snak med de her 2 amerikanere, som ikke bor i Santa Barbara, men den enes mor har et hus her, så han, Leighton, kender meget til stedet og ville så vise den anden, David, rundt, fordi det var hans første tur til Santa Barbara, så jeg fik en lille gratis sightseeing tur sammen med dem. Vi tog bl.a. på Santa Barbaras national museum of history, hvor der var alt lige fra skeletter fra kæmpe hvaler og hajer, som findes ud for Santa Barbaras kyst, og som jeg meget nødig vil møde, hvis jeg tager ud og bader til en lille "sommerfuglehave" med sjældne sommerfugle. Derefter tog vi ud til den her meget berømte kirke i SB, "The mission", som er den ældste og bedst bevarede "mission" i Californien. Der var virkelig smukt. De inviterede mig også med på restaurant, så for en gangs skyld fik jeg noget rigtig god mad i stedet for det forfærdelige fedtede take-away mad og værtsmorens øhm lad os bare kalde det "interessante kreationer". Leighton og David betalte tilmed alt for mig, selvom jeg insisterede på, de ikke skulle, men det ville de så åbenbart. David er bøsse og sådan lidt halvfeminin og simpelthen bare så sjov, når han kommenterer alle mulige ting. Men det har været rigtig sjovt og ret spontant at hænge lidt ud med dem, men sådan er amerikanere bare, og synes, det har været sjovt, fordi jeg jo netop gerne vil lære en masse amerikanere at kende. Så det har været hyggeligt.

Tirsdag og onsdag gik turen så til Newport Beach i Orange County. Jeg var blevet inviteret som den eneste af de internationale "kids" til at tage med moren og de 3 døtre. De skulle allesammen ned og have ordnet øjenbryn og have klippet hår. Det svarer lidt til, at jeg tog til Kbh for at gå til frisøren, men det er vist noget de gør ret ofte, og herover betyder afstande jo ikke rigtig noget. Men det var en rigtig hyggelig tur. Vi boede på et kæmpe og meget flot Mariott hotel med pool, spa, fitness og gratis mad. Jeg fik ikke set så meget af "the OC", da vi for det meste bare hang ud på hotellet eller i det her kæmpe udendørs mall (shoppingcenter), men tilgengæld har jeg fået brugt en masse penge! Det var dog rigtig hyggeligt, og jeg hyggede mig sammen med den mellemste datter, Kayla på 18. Hun er virkelig sjov og sød og vi snakker rigtig godt sammen, så det er lidt ærgerligt, at hun tager på college i New York i næste uge, men hun kommer dog hjem igen til november.
Jeg havde lidt frygtet at blive træt af moren på turen. Hun er enormt sød og hjælpsom, men hun snakker VIRKELIG meget og så er hun ret distræt/paranoid. Bl.a. er hun typen, der tror hun fejler alverdens ting, og at det er nødvendigt at gå til lægen hvert andet minut (hvilket jeg da slet ikke ville gøre her i USA med de priser det koster). Bl.a. var vi lige ved at køre galt, fordi hun valgte at svinge til venstre, da der var rødt (selvom man herover kun må svinge til højre ved rødt) samtidig med, at hun skulle tjekke mobil + bilsattelit. "Uheldigvis" så en motorcykelbetjent det, så vi blev stoppet af sirene og blinklys og moren fik en bøde (og skal muligvis tage en køretest), så nu har jeg også oplevet det. Da vi skulle hjem havde moren, der som sagt er meget distræt, glemt, hvor hun havde parkeret bilen og pludselig var hun væk, så Randine, Kayla og jeg fik en tur på en af p-vagternes små biler, lidt a la, når man er i lufthavnen. Men det var nu en rigtig god tur, og jeg er glad for, at jeg tog med, selvom jeg gerne vil se mere af OC næste gang :)

Ellers har jeg bare brugt lidt tid sammen med den ene svenske pige, som jeg har mødt, Eli. (Vi er bl.a. blevet lidt afhængige af is fra Ben&Jerry isbutikken downtown - Anne-Dorthe, der er et billede på http://katrinesbcc.bilddagboken.se/ til ære for dig ;) nu du nærmest nægter at spise andet end Ben&Jerry) og imorgen tager vi ud på college og køber vores bøger til det første semester, hvilket nok kommer til at koste en bondegård.
Ellers har jeg det rigtig godt og er rigtig spændt på, at skolen starter. Jeg håber, jeg kan finde ud af det, men det bliver godt at komme igang med noget, for har det stadig som om jeg er på ferie. Desuden er det enormt underligt slet ikke at snakke dansk længere. Jeg er begyndt at tænke på engelsk og har taget mig selv i det flere gange, og forleden havde jeg glemt ordet for gaffel og brunsviger.
I kan se billeder fra min "sightseeing-tur" med Leighton og David og nogle få billeder fra OC på http://katrinesbcc.bilddagboken.se/

No comments: