Friday, October 26, 2007

goin' good, goin' good :) (status rapport)

På det seneste har alle fra college været ret stressede over det der hedder "midterms" som er en slags eksamen inden de rigtig eksamener sidst her i semesteret, men som betyder en del for vores karakterer. Det er mest dem, der tager matematik, der har gået og bandet og svovlet over de her midterms, jeg har f.eks. kun haft én midterms i min English 100 class. Til gengæld har vi fået en masse "status rapporter" ang. hvordan vi ligger karaktermæssigt i de forskellige klasser og indtil videre ser det ret godt ud:

I min English 70 class, som er den klasse jeg ikke synes er helt spændende fordi INGEN snakker engelsk har min lærer fortalt mig at hun vil sige til skolen at jeg skal rykkes op i den bedste klasse næste semester, sådan at jeg springer 2 niveauer over, hvilket er rigtig fedt, men jeg regner ikke med at tage den klasse til næste år, da jeg vil koncentre mig hundrede procent på journalistik.

I min English 100 class, som jeg egentlig ret godt kan lide fordi vi skriver en del og jeg lærer nogle forskellige teknikker osv., men hvor mine klassekammerater årgang '89 er virkelig umodne går det også godt. Vi havde som sagt en midterm-eksamen hvor vi skulle skrive et diskussions-essay. Jeg var overhovedet ikke tilfreds med det jeg havde skrevet, jeg syntes det var noget værre volapyk, men vores lærer sagde, at vi stræbede efter at få 6 i "karakteren", da man kunne få "karakterer" inden for 1-6, hvor 6 så altså var det bedste - og på mit essay, det essay jeg var så utilfreds med selv, var der skrevet et stort rødt 6-tal.

I min Creative Writing class går det også godt nok. Det er min yndlingsklasse, da læreren er virkelig sej og frisk og ung(dommelig) og hun er virkelig inspirerende at høre på og hun ved hvad hun snakker om, men hun forstår samtidig at undervise på en spændende måde, så man kun kan sidde med åben mund og polypper. Det er dog den sværreste klasse vil jeg sige, da hun har høje forventninger til os, og af og til laver vi nogle ting, der lidt sværre, da engelsk jo ikke er mit modersprog, men jeg har da formået at overkomme det indtil videre. Fik en status rapport fra hende, hvor hun skrev at jeg har 283 points ud af 353 mulige hvilket giver mig en karakter på 80%, hvilket ikke lige er det allerbedste, men det er heller ikke det allerværste, og vi har stadig et par opgaver, der skal afleveres.

Sidst, men ikke mindst, har jeg modtaget en status rapport fra min Journalism class lærer, der skriver, at jeg har 243 points ud af 258 mulige points, hvilket giver mig et "A", som svarer til 11 på den gamle skala i DK (kan ikke finde ud af den nye skala!) og til sidst skriver hun, at jeg har den højeste karakter i klassen pt. Så det er jo super. Specielt fordi jeg er udlænding, så det er lidt fedt, at jeg er bedre end amerikanerne :)

Så alt i alt går det vist ret godt, og jeg nyder stadig at gå i skole herovre. Er blevet rigtig glad for at læse journalistik.

Håber alt i DK går godt.

Katrine

No comments: