Wednesday, October 10, 2007

En meget lang og underlig dag!

I dag onsdag har været en meget lang og underlig dag. Onsdag (og mandag) er altid lang, da jeg har skole fra kl. 9,35-18,00, men jeg tror ikke, det hjalp så meget på det hele, at jeg havde siddet til kl. 1 igår og lavet lektier. Jeg har haft så travlt på det sidste, og i dag skulle vi så aflevere vores "journals" i min English 100 class, så var nødt til at blive oppe og skrive den færdig, da jeg har haft lidt for travlt/været lidt for doven til at lave den før nu. Men fik da afleveret.
I min creative writing class i mandags fik jeg afleveret min artikel om hende kvinden fra min English 100 class, der er gravid med sin brors firlinger (surrogatmoder) og jeg fik den så tilbage idag. Havde fået 82 ud af 100 points, hvilket selvfølgelig ikke er det allerbedste, men er nu alligevel meget glad for det, da alt bare gik galt til sidst. I starten gik alt som smurt. Hende kvinden var helt med på, at jeg skrev artiklen om hende, men pludselig tog hun ikke sin tlf. og pludselig var hun virkelig ikke særlig hjælpsom, som hun ellers startede ud med at være. Men det lykkedes mig at få snakket med hendes veninde alligevel, men da jeg manglede én kilde mere (vi skulle have mindst 3 kilder) endte jeg med at "paraphrase" noget hende kvinden havde sagt, så det lignede det var fra en kilde. Følte mig enormt smart, da jeg lavede det, men tvivlede på, at min lærer ville hoppe på den, men idag da jeg fik min opgave tilbage havde hun skrevet "very nice" til præcis det stykke i artiklen, så måske er jeg enormt smart? :)
Hun foreslog mig at rette artiklen efter hendes rettelser og så sende den til de 2 skoleblade der er på college og se om de ville bruge den - hvis det lykkedes os at få en artikel i en avis får vi 50 ekstra points, så det er jo forsøget hver.

I min English 70 class, den klasse hvor der hovedsageligt er asiatere, der ikke kan snakke et ord engelsk og resten er amerikanere, der ikke kan læse eller skrive, sad jeg og var faldet i staver fordi det som sædvanligt var så kedeligt, og jeg må have lignet døden fra Lübeck fordi jeg var så træt, men pludselig sagde min lærer så ud af det blå: "Katreeen, you're so pretty!". Jeg hørte ikke hvad helt hvad hun sagde, da jeg sad i mine egne tanker, men da jeg så helt forvirret ud, gentog hun sig selv og sagde "I just think you're so, so pretty!". Det var ret... underligt. Da meget fedt at få at vide, at man er køn, men underligt, at høre det fra ens lærer. Men hun er også lidt mærkelig. Senere fortalte hun, at hun plejede at være en mand, men at hun havde fået en kønsskifteoperation. Det var bare en joke, sådan er hun, men hun er lidt skør. Efter timen fortalte hun mig, at hun ville anbefale skolen, at jeg rykker direkte op i den bedste engelsk reading class, English 110, i stedet for at gå videre til niveauet efter English 70, så det betyder, at jeg springer 2 niveauer over, så det var superfedt at høre. Så er det ikke kun mig, der synes, at det er mærkeligt, at jeg sidder i klasse, hvor ingen, ikke engang amerikanerne, kan snakke eller læse engelsk.
Men det har været en lang, stresset og underlig dag.

Nu har jeg weekend, men bliver nødt til at få styr på lektierne til næste uge, for jeg får ikke tid til at lave dem i weekenden, da Julie jo kommer på besøg.

Ellers går det godt, men jeg har sindssygt travlt. Det er dog rigtig rart at lave noget og opleve nye ting hver dag og bliver ved med at møde en masse søde, sjove mennesker, så det er fedt.
Håber, det går godt i Danmark. :)

Ps. jeg skal nok lægge min artikel om rugemoderen ud her på bloggen så snart jeg får den redigeret.

No comments: