Sunday, October 7, 2007

Afrikansk dans og trommer, hippier, mimeteater og Gwen Stefani!

Den her weekend har været lidt sjov. Fredag var jeg i biografen med den svenske pige jeg kender, og derefter mødtes vi så med den franske pige til kaffe. Det var en lidt underligt dag for her er jo altid varmt og solskinsvejr, men lige præcis i fredags var det nærmest som dansk efterår. Det var koldt og det blæste en halv pelikan. Da jeg kom hjem fra Downtown ved en 22tiden fik jeg en besked fra hende den amerikanske pige, Jessie, jeg har mødt om jeg ville med til noget afrikansk musik og dans på stranden. Vi kørte ud til en strand, der hedder Ellwood beach i forstaden Goleta hvor vi mødtes med den her kvinde som havde fortalt Jessie om det. Hun viste os så vejen ned til stranden, hvor der sad en 5-6 gamle hippier og trommede rundt om et bål. Det var MEGET specielt, men også lidt sjovt. Så vi sad bare og trommede, ristede skumfiduser (meget amerikansk!), snakkede og trommede lidt mere. Det var hyggeligt nok, selvom det godt nok var nogle lidt mærkelige mennesker - rigtige hippier!
Da Jessie skulle op og arbejde kl. 9 næste morgen bestemte vi os for at finde tilbage til hendes bil ved 1tiden. Desværre for vi bare vild. For at komme tilbage til bilen skulle vi krydse den samme mørke mark som vi var kommet fra, men vi endte i en mørk (og ret uhyggelig) skov. Hun skulle selvfølgelig nævne diverse uhyggelige film, men vi overlevede og fandt tilbage til vejen. Desværre var det bare den forkerte vej. Vi fandt en 7-11 hvor vi spurgte om vej. Det var en fed, usoigneret fyr der stod derinde og det første han sagde da vi kom ind i butikken var "ja, jeg er single", for at være sjov. Han var dog så sød at guide os i retningen af Jessies bil bagefter. Så vi gik og gik og gik og efter en times tid fandt vi endelig bilen. Men det var nu meget hyggeligt, og selvom min fod var ved at tage livet af mig, så var det meget sjovt - og så fik jeg endda også set lidt andet end Santa Barbara ;)

Igår lørdag var jeg så i teateret med Jessie. Vi var inde og se den her forestilling, der hed "Festival of fools" og selvom det var mimeteater så var det faktisk rigtig sjovt. Følte mig meget kulturel.

Idag søndag har jeg været til et foredrag med en forfatter, Susan Vreeland, der har udgivet en ny bog "Luncheon of a boating party" som hun så fortalted om og senere signerede og jeg skal skrive en "speech story" om det til min journalism class. Det var ikke særlig spændende, hun var en underlig taler og så insisterede hun på konstant at sige en masse ting på fransk (da hendes bog tager udgangspunkt i et billede af Renoir), men deværre for hende, så snakkede hun virkelig dårlig fransk. De fleste der, mest kvinder mellem 50-70 år, syntes vist hun var yderst morsom, pånær hende damen der sad ved siden af mig. Midt i det hele kunne jeg høre en snorkelyd og jeg kiggede til højre for mig hvor den her dame var faldet i søvn - hun sov trygt i den time foredraget varede.

Jeg har netop købt billet til når Gwen Stefani kommer til Santa Barbara d. 3. november, så det glæder jeg mig meget til. Skal ind og se hende med den franske pige, Elena. Skal nok blive rigtig, rigtig godt.

Næste uge bliver også travl. Får som sædvanlig travlt mandag-torsdag med skole og lektier, men fredag morgen kommer Julie som jeg har gået i folkeskole og gymnasiet med. Hun arbejder som au-pair i San Francisco og trænger til lidt ferie fra de besværlige unger og lidt sol og varme hernede i Santa Barbara, så hun kommer med toget herned fredag morgen og bliver indtil søndag. Skal nok blive hyggeligt. Ved ikke rigtig, hvad vi skal lave, men her er jo gode shoppingmuligheder, så tror det skal stå på lidt shopping og ellers bare afslapning.

Der er desværre ingen billeder denne gang, men håber I har det godt hjemme i DK.

Ps. Skal nok få svaret på alle jeres e-mails/breve, men som I kan læse har jeg forrygende travlt!

No comments: