Friday, November 30, 2007

Lejlighed ønskes, skema vælges og artikel trykkes

I dag har jeg været downtown for at kigge på en lille lejlighed sammen med Eli og Cecilia. Det er en meget lille to-værelses lejlighed, men den ville bare være perfekt. Den ligger 2 blocks fra State street, så det tager ingen tid at gå downtown, og det er til 1500 dollars om måneden, så det er virkelig billigt taget beliggenhed og santa barbara priser i betragtning. Eli og Cecilia vil gerne dele værelse, så jeg kan få mit eget værelse, da jeg er virkelig træt af at dele værelse med en anden person. Det er en lejlighed på første etage. Når man går ind, træder man direkte ind i stuen hvilket for mig virker meget amerikansk (sådan er det altid i tv-serierne). Stuen er ikke så stor, men helt fin og forbundet med et fint lille køkken. Der et meget lille badeværelse, men det ser fint og pænt ud. Så er der to værelser, et ok stort værelse og et værelse der er lidt større. Og så ligger den på den vej der hedder De La Vina, som er en fin lille vej i et lidt pænere kvarter. Desuden er der et busstop lige ude foran huset, så det ville være dejlig nemt at komme i skole om morgenen.
Der var to svenske fyre og kigge på lejligheden også. Jeg har snakket med den ene et par gange, og han er virkelig en klaphat, så forehåbentligt får de ikke lejligheden. Jeg er lidt bange for, at vi heller ikke får den, men jeg håber det virkelig og krydser fingre, for den ville være alt for perfekt. Den er lille og ikke særlig køn, men rigtig hyggelig og bare så tæt på Downtown og så er den jo enormt billig!

Jeg har mine sidste timer på onsdag. Det er helt trist at semesteret allerede er ovre, for det er bare gået så stærkt. Jeg har godt nok en "final test" d. 12. december og jeg skal aflevere min "final article" i creative writing d. 10. december, men jeg har taget mine final exams i begge engelsk klasser. I min "final article" til creative writing skriver jeg en trend story om det stigende antal boder og folk der sælger ting på campus. Det kræver at jeg snakker med folk fra de forskellige boder, og i går da jeg var på campus så jeg tilfældigvis den her bod med to kvinder og en hulens masse bibler. Jeg havde overvejet, at jeg ville snakke med dem, for jeg har set dem mange gange og jeg overvejede lidt om der virkelig er nogen studerende der er interesseret i bibler, men selvom jeg ikke havde nogen spørgsmål forberedt, så gik jeg alligevel hen for at snakke med dem. Det viste sig så, at de var fra Jehovas Vidner og de var sjovt nok meget interesseret i at snakke med mig. De så lidt skuffede ud da de spurgte hvordan mit forhold til Gud var og jeg sagde at jeg ikke tror på Gud, men ifølge dem er det bare fordi jeg "stadig søger". Fik nogle ret gode "quotes" som jeg kan bruge til min historie, og fik en pokkers masse brochurer. Det sjoveste var dog, da jeg skulle til at gå og de sagde "Come back soon - we love Europe!". Det er vel også en måde at få folk "i nettet" på.

Jeg har registreret mig til timer næste semester og jeg fik alle de klasser jeg ville have pånær en. Jeg har meldt mig til Journalism 105 som er næste trin efter Journalism 101 som jeg har haft i det her semester. Derudover har jeg meldt mig til "Publishing of the school newspaper", så jeg er med til at skrive artikler til skolebladet. Så har jeg meldt mig til "Communication in mass media". Jeg ved ikke rigtig om det der communication er noget for mig, men det var min vejleder, der foreslog det, og det lyder faktisk spændende nok, fordi "den studerende går fra at være forbruger af massemedierne til at kunne analysere dem". Og så har jeg meldt mig til English 110 som jeg forhåbentlig kan komme ind i, men det kommer an på hvordan min eksamen gik. Og sidst men ikke mindst har jeg meldt mig til et internship (praktik) i journalistik. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, men man kommer ud og prøver at arbejde på forskellige blade og aviser i lokalsamfundet, så det lyder jo spændende nok. Så jeg har 12,5 - 13,5 units næste semester alt efter om jeg vælger internshippet der giver 3 eller 4 units. Man skal som international elev have mindst 12 units, så det er jo super.
Mit skema er English 110 mandag og onsdag fra 9,35 til 10.55, men jeg vil dog prøve at få den time senere som er fra 11,10 til 12,30. Det er den samme lærer, og der er altid nogle, der ikke dukker op osv. så forhåbentligt kan jeg "crashe" den time, da det ville passe bedre, da min næste timer mandag og onsdag er Communication kl. 14,20 til 15,40 og så skal jeg jo ikke vente så længe imellem de to timer.
Derudover har jeg journalism 105 hver tirsdag fra 12,45 til 14,05 og publishing of the student newspaper hver torsdag fra kl. 12,45 til 14,05. Og så har jeg så mit internship. Så det er jo et udmærket skema. Meget stille og roligt.

Skolebladet, The Channels, vil trykke min artikel om det stigende antal svenske studerende på SBCC i næste uge, så jeg skulle have bekræftet denne "trend" af "chefen" for det internationale kontor. Hun er halvt svensk og halvt tysk, men hun snakkede med en meget underlig tysk accent. Tror dog jeg fik nogle gode "quotes", så forhåbentlig bliver historien tryk i skolebladet i næste uge. Det bliver spændende.

Ellers går det godt. Santa Barbara er allerede gået jul-amok, selvom det ikke er december før imorgen. Igår skulle jeg mødes med Eli downtown og der var en kæmpe kø langt ned af State Street. Det viste sig så at man kunne få taget billeder sammen med selveste julemanden. Derudover er der lys og pynt i alle træer og palmer osv., men det er lidt skørt, når man går rundt i t-shirt og det er 20-22'C...

No comments: