Thursday, November 15, 2007

Forlænget weekend i Los Angeles

Forlænget weekend i Los AngelesI sidste weekend d. 10-12 november var jeg med Eli i Los Angeles. Det var en lidt spontan tur, da vi var enige om, at vi kedede os lidt her i Santa Barbara og vi derfor gerne ville se noget andet, så vi fik booket et hotel i Los Angeles Downtown og tog toget derned meget tidligt lørdag morgen.
Hotellet var $15 pr. nat og til trods for den meget billige pris, så var det pænt og rent og fint. Til gengæld var selve kvarteret hotellet lå i ikke særlig pænt. Det vrimlede med hjemløs, mærkelige mennesker, sorte, mexicanere og underlige udskud og jeg må have været den eneste 173 cm høje blondine, der nogensinde har sat fod i det område. Vi læste lidt senere i min ”Turen går til Californien”, at det blev frarådet at man boede i det område af L.A., så vi besluttede os hurtigt for ikke at gå ud, når det var blevet mørkt. Men det var fint nok. I stedet spiste vi bare på hotellet og hang ud der om aftenen i stedet.

Om søndagen tog vi til Santa Monica, hvilket var rigtig hyggeligt. For første gang i en måned regnede det, selvom det kun var småregn, så det var lidt køligt og gråt i det, men der var nu smukt i Santa Monica og det var dejligt at været et sted hvor der rent faktisk var hvide eller i det mindste normale mennesker. Vi var ude på Santa Monica pier og bagefter shoppede vi på 3rd street promenade som mindede mig utroligt meget om Århus af en eller anden grund.

Mandag, der var fridag her i USA, da det var Veterans’ Day, tog vi til Hollywood. Jeg havde jo allerede været der sammen med Leighton og hans bror, men det var om aftenen, så det var også meget sjovt at se i dagslys. Vi gik op og ned af Hollywood Boulevard, så stjernerne på Walk of Fame, så alle look-a-liksene, så Kodak teatret, det kinesiske teater og shoppede i Hollywood&Highland mall. Det var rigtig hyggeligt, men det var ENORMT varmt, omkring de 30’C den dag, så vi var ved at dø, men formåede dog stadig at agere turister i bedste stil.

Kl. 19 gik vores tog tilbage til Santa Barbara og vi var hjemme igen omkring kl. 21.30.
Det var enormt let at tage toget og heller ikke helt dyrt. Selvom det praktiske her i Californien selvfølgelig er at have en bil, så var det slet ikke besværligt at tage tog/bus/metro osv. i L.A.

I går var jeg så lige i skole, da jeg jo kun har skole mandag og onsdag, så nu har jeg weekend igen. Jeg fik min interview story tilbage i min journalistik-klasse. Jeg havde skrevet om hvorfor der er så mange svenske studerende på SBCC og jeg fik 95 points ud af 100 points for artiklen, så det var jo bare super! Ellers går det fint nok i skolen. Har min English 100 eksamen på mandag. Har fået 6 ud af 6 mulige points i mine andre prøveeksamener, så regner med, det nok skal gå godt nok. Semesteret er nu så småt ved at være slut og det er helt underligt, lidt trist faktisk.

I den her weekend skal jeg ikke lave så meget. I næste uge er det Thanksgiving, det skal nok blive spændende.

Jeg lægger min interview story herind, så snart den er blevet rettet og jeg lægger billeder fra L.A. ind så snart jeg får tid.

Håber, I har det godt i DK.

Katrine

No comments: