Wednesday, November 7, 2007

FANTASTISK Gwen Stefani-koncert, stress, kulde... And the woman of my dreams!

Lørdag var jeg til Gwen Stefani koncerten her i Santa Barbara sammen med Elena. Det kan vist beskrives med et ord: Fantastisk! Det er ikke fordi jeg er så vild med hendes solomusik, men det var nu en super-fed oplevelse at få lov til at se hende live. Ikke så meget pga. musiken, det var da også fedt nok, men mere det at opleve hende live var rigtig fedt. Det var hendes sidste show på hendes tur inden hun skal tilbage i studiet og indspille en ny No Doubt cd (yay!) og det var et helt forrygende show! Hun sang, snakkede med publikum, gav autografer, tog imod gaver, græd lidt (fordi det var hendes sidste koncert i denne omgang), gik rundt i blandt publikum, tog sin søn med på scenen og gav den ellers gas med høj musik osv. Havde det ikke været for den meget fulde/høje mindst 50-årige dame, der stod ved siden af mig og røg pot og skreg og gav den hele armen med diverse danse, så havde det været super, men det var nu alligevel en fantastisk oplevelse!

Ellers har de sidste par dage været lidt stressede. Jeg har haft en del lektier for og når jeg ikke har været i skole, har jeg "hængt ud" med venner på underlige tidspunkter af døgnet, så min søvnrytme er ikke lige helt tip-top for tiden. Jeg har lige afleveret min artikel i journalistik hvor vi skulle skrive en "interview-story". Jeg skrev om hvorfor der er så mange svenske studerende på SBCC og interviewede en svensk pige på min egen alder fra det internationale kontor. Tror artiklen blev fin nok selvom det var lidt svært at interviewe hende fordi hun blev ved med at se på mine notater og senere ville se artiklen inden jeg afleverede den - alt sammen noget vi gang på gang får at vide at vi ikke skal gøre, når vi interviewer folk.
Ikke nok med at vi havde fået den her store opgave for, så fik vi oven i det den opgave at dække valget til bystyret her i Santa Barbara og skrive en "breaking news-story" om det. Det vil sige at vi kun havde 24 timer til at skrive den i, så jeg har været ret stresset den sidste dags tid, da der skulle indsamles info, data og kommentarer (specielt fordi jeg jo ikke er fra Santa Barbara og derfor intet aner om lokale politikere eller hvordan det foregår, når der er valg her, så der var en del at skulle læse om!)
Derudover skulle jeg aflevere en klumme i min Creative Writing Class, så de sidste par dage har jeg siddet bøjet over computeren for at få skrevet mine artikler færdig!

I mandags mødte jeg også "the woman of my dreams", da vi havde en gæstetaler i min Creative Writing Class. Det var en af min lærers (der selv er journalist) veninder, Jenna McCarthy, der kom og fortalte om hvordan det var at arbejde som freelance journalist. Hun har sådan stort set skrevet for et hvert tænkeligt, anerkendt magasin i USA og har vundet flere forskellige priser og hun var virkelig inspirerende at høre på. Nu ved jeg, at jeg vil være Jenna McCarthy, når jeg bliver stor :)
Faktisk er jeg blevet så forelsket i journalistik og i at studere det, at jeg for øjeblikket stærkt overvejer om jeg rent faktisk skal blive journalist? Men jeg er stadig ikke helt sikker?

De sidste par dage har været ret kolde. Det bliver køligere udenfor, omrking de 16-17'C, men det føles køligt, når man er vant til, at det er meget varmere. Men på en måde er det egentlig meget rart med lidt forandring i vejret. Der hvor det er koldest er dog på mit værelse. Det er ok varmt i hele huset, men lige præcis på vores værelse er det bare hundekoldt, så jeg føler mig lidt hjemme for tiden.

Desuden er det ikke kun kulden på mit værelse, der minder mig om DK, men en masse ting i den foregående weekend har mindet mig om DK. Jeg var med Eli til hendes lærers kunstudstilling, hvor de viste en masse rejsehjemmevideoer - en af dem fra København. Vi var i biografen 2 gange, hvor de, i hver sin film, snakkede om Danmark. Min værtsmors veninde var forbi og sagde straks at man kunne se på min hud at jeg er fra Danmark (de fleste amerikanere tror at der ingen sol er i DK så derfor mener de man kan se at vi skandinavere har en meget fin, lys hud) og sidst men ikke mindst har folk 2-3-400 gange nævnt at jeg har en accent, hvorefter jeg så må forklare, "ja, jeg er fra Danmark!".
Men jeg er nu stadig helt forelsket i det her sted, og det er så trist at det første semester snart er ovre!

No comments: