Thursday, December 6, 2007

Træt som bare p....., snart hjemløs, artikel i skolebladet, finals og en lille smule dansk mad...

Jeg er træt som bare pokker. Jeg har haft ret travlt her på det sidste. For det første fordi der sker noget hele tiden, men også fordi semesteret sluttede igår onsdag, hvor jeg havde mine sidste timer og nu har jeg så kun mine "finals" (eksamener) inden jeg kan holde en god måneds velfortjent vinterferie. Jeg tog min eksamen i English 100 for et par uger siden og fik mit resultat igår. Jeg er bestået, så jeg kan tage English 110 til næste år (det højeste niveau), så det er super. Vi var 25 elever i min engelsk klasse og kun 5 af os bestod. Ret vildt. Men de fleste af dem fra min klasse var nogle umodne, useriøse amerikanske "unger" der lige er kommet ud af High School (17-18 år), så det undrer mig ikke. Mange af dem var rigtig sure og sagde, at min lærer kun havde ladet nogle af os bestå, fordi vi var internationale elever og hun "elsker internationale elever", men der var nu stadig nogle af de internationale elever i min klasse, der ikke bestod og desuden var nogle af drenegene i min klasses kommentar også: "det er bare fordi de (dem der bestod) har gjort sig mere umage". Hmm... det har han sgu nok ret i. Men ihvertfald... Min lærer fortalte mig, at hun slet ikke havde givet college det portfolio vi skulle samle med vores essays til college, da hun vidste, at jeg sagtens kan klare den i English 110, så hun lod mig bestå uden at blive vurderet af andre. Så det er fedt.
Derefter tog jeg min English 70 test, men det var lidt spild af tid, for min lærer der har sagt til college, at jeg ikke behøver tage den klasse næste semester, så jeg er færdig med det,hvilket er rigtig rart, da det virkelig var dødens pølse.
Så nu har jeg kun to "finals" tilbage. På mandag d. 10 december skal jeg have afleveret min artikel i Creative Writing og om onsdagen d. 12. december har jeg min sidste journalistik test og så er jeg ellers færdig for det her semester. Det er gået virkelig stærkt og det er helt trist, at det allerede er slut, men jeg er også ret udkørt, så jeg glæder mig til jule/vinterferie :)

I dag d. 6/12 har jeg fået min artikel trykt i skolebladet. Det er min artikel om det stigende antal svenske studerende på SBCC. Det er selvfølgelig sjovt at få noget trykt i skolebladet, men det er også super, for så får jeg ekstra credit i journalistik og min karakter afhænger af det, så det er super. Min creative writing teacher har også givet mig ekstra credit, da jeg har været til alle hendes timer (2 gange om ugen) i det her semester, så i stedet for de 3 points man får for hver gang man kommer til en time, så har jeg fået 6 points. Men det var nu ikke svært, da det var min yndlingstime. Jeg kommer til at savne hende som lærer, for hun var virkelig en god og inspirerende lærer. I kan læse min artikel på skolebladets hjemmeside på: http://media.www.thechannelsonline.com/media/storage/paper669/news/2007/12/06/News/Swedish.Students.On.The.Rise-3137041.shtml

Fra 1. januar er jeg officielt hjemløs. Eli, Cecilia og jeg har stadig ikke fundet et sted at bo, men vi leder på livet løs, ringer til alle mulige og kigger på forskellige steder, men det er svært at finde et sted og huspriserne er så frygtelig høje i Santa Barbara. Vi vil helst bo nogenlunde tæt på Downtown, da det er lettere, når vi ikke har en bil, men det er virkelig dyrt her i SB. Men vi leder på livet løs og vi vil ikke give op endnu. Går det helt galt har Jessie lovet at vi kan bo i hendes skur ude i haven.

I sidste weekend var Eli og jeg hjemme hos Jessie og bage æbleskiver sammen med Jessies roommates Rose og Michael. Det var rigtig hyggeligt, også selvom det måske ikke gik helt efter planen, da jeg som vaskeægte dansker jo bare er vant til at købe æbleskiverne frosne og varme dem i mikroovnen, men det var nu meget sjovt at prøve, og de smagte da som æbleskiver.

Ellers går det godt. Det bliver underligt ikke at holde jul i DK og sammen med min familie, men det er nu også meget sjovt/dejligt at jeg idag d. 6. december har gået rundt i solskin og t-shirt.
Håber, alt i DK er godt.
Katrine

ps. I kan som altid se billeder på: http://katrinesbcc.bilddagboken.se/

No comments: