Sunday, September 30, 2007

It only happens in America!


En lille opdatering herfra, da jeg i fredags oplevede noget lidt "ubehageligt". Jeg var ikke selv involveret, men det var lidt ubehageligt, at det skete i en så fredelig by som Santa Barbara nu engang er. I fredags var jeg Downtown sammen med en svensk pige, og vi skulle finde den her frisørsalon, der ligger omme på den gade hvor busterminalen også ligger. Vi havde forinden godt lagt mærke til alle de politibiler med udrykning, der var kørt forbi os, men havde ikke tænkt nærmere over det andet end at det nok var nogle mexicanske bander, der var oppe at slås etc. (dem er der nemlig mange af). Men da vi så kom om til den gade hvor frisørsalonen eftersigende skulle ligge, var hele gaden spærret af af en masse politibiler og 10-15 politimænd og SWAT betjente med kæmpe rifler etc. rendte rundt foran det her supermarked, der hedder Ralph's. Der var ingen af de mange mennesker, der stod der, som vidste hvad der skete, men det viste sig så, at der var en sindssyg mand, der rendte rundt foran supermarkedet og viftede med en pistol. Det havde heldigvis lykkedes for alle de folk der var inde i supermarkedet at komme ud af bagindgangen og i mellemtiden stod alle politimændende klar med våben rettet mod manden med pistolen, som af en eller anden grund bare rendte rundt og viftede med pistolen uden noget konkret formål (han var sikkert bare sindssyg). Vi kunne jo ikke rigtig komme ind på selve gaden pga. alt det her, og da busterminalen også var spærret af og jeg derfor ikke kunne tage bussen, tog vi tilbage til downtown. Omkring 30 min. senere kom jeg tilbage for at tage bussen, men der var det stadig ikke slut. Busserne begyndte dog at samle folk op på en nærliggende gade og der skete heldigvis ikke nogen noget. Politiet skød manden og han blev senere behandlet på et nærliggende hospital. Han var sikkert bare skør, og jeg ved ikke, hvad hele hans formål med det var, men det var en lidt mærkelig oplevelse at blive øjenvidende til, da Santa Barbara for det første er en virkelig fredelig by. Der er selvfølgelig alle de mexicanske bander som de har lidt problemer med, men de slås mest bare med hinanden, så de påvirker ikke beboerne som sådan her i Santa Barbara. For det andet var det lidt mærkeligt fordi vi stod 20 m. fra det hele og kunne se manden vandre rundt inde ved supermarkedet og vifte med sin pistol. Det er vel sådan en ting, der kun sker i USA.

... I mit tidligere indlæg skrev jeg at jeg så en mand gå tur med en hund hvor der ovenpå stod en levende kat. Meget skørt. I fredags så den svenske pige, Eli, så manden igen. Denne gang gik han igen tur med hunden hvorpå der ovenpå stod en kat igen og for at det ikke skal være løgn, så stod der denne gang en rotte ovenpå katten. Så det var en hund, en kat og en rotte. Selvom Santa Barbara er en lille by efter amerikanske standarder (vel omkring eller lidt større end Odense), så er her mange skøre mennesker og der sker mange underlige ting. Jeg har haft mit kamera på mig hver gang jeg har været Downtown, men det er stadig ikke lykkedes mig at få et billede af ham manden med hunden, katten og rotten. :)

D. 3. november spiller Gwen Stefani i Santa Barbara, men der er ingen af dem jeg kender der har råd til at tage med. Billetterne er næsten 400 kr og det er ret dyrt, men jeg ville nu gerne se hende, men det bliver så nok ikke rigtig til noget, når ingen har råd til at tage med. Ærgerligt. Har ikke rigtig lyst til at tage alene.

Ellers går det godt, men jeg har travlt. Oktober bliver en travl måned :)

No comments: