Tuesday, September 4, 2007

Hedebølge!!

De sidste par dage her i Santa Barbara har været utroligt varme, da en hedebølge har ramt det sydlige Californien. Santa Barbara ligger jo ud til vandet, så "heldigvis" har det kun været omkring 35'C varmt (hvilket dog har følt som mindst 40'C!), men i dalene har det været endnu varmere, og i LA er strømmen enten gået pga. varmen eller også har de været nødt til at slå den helt fra. Så de sidste par dage har jeg bare opholdt mig i skyggen eller der, hvor der er aircondition og iceblends :)

Da det var Labour day i mandags, en helligdag i USA, har jeg ikke været i skole i en uge. I stedet har jeg været lidt sammen med 2 svenske piger, jeg kender, Eli og Cecilia, og en fransk pige, Elena. Eli, Cecilia og jeg tog i Santa Barbara Zoo forleden. Den var ikke særlig stor og havde stort set de samme dyr, som i Odense eller Kbh., men det var nu meget hyggeligt, og den var lidt mere "eksotisk" med palmer etc. Dog fik vi set en af havens attraktioner, en giraf, der går under navnet "crook-neck", fordi dens hals er nærmest knækket på midten. Mest af alt lignede den en, der havde spist noget den ikke kunne sluge.

Ellers har vi været en tur i Sears og K-mart, de store amerikanske discountkæder, i en forstad til Santa Barbara, der hedder Goleta. Eli skulle købe nogle ting til sin lejlighed, og jeg tog med for at se disse "very American" butikker.

Jeg har også hængt lidt ud med Elena, der er franskmand, men vi har mest af alt bare siddet i skyggen i parken ved Santa Barbara Courthouse og snakket og drukket iceblends, da det har været for varmt til noget andet.

Jeg er langt om længe flyttet over i det værelse, hvor jeg skal bo resten af mit år her. Det er et rigtig stort værelse, som jeg skal dele med hende pigen fra Moldova. Det er i et hus ca. 20 m. fra det andet hus og der er eget badeværelse, køkken, indgang etc., så det er lidt som en lille lejlighed for sig. Desuden har min værtsmor arrangeret det sådan, at os, der bor i "The girls' house" som det bliver kaldt, det vil sige mig, Anastacia fra Moldova, Josi fra Brasilien og Jacky fra Peru, spiser morgenmad derovre, da hun synes, at det bliver lige hektisk nok i "The main house" om morgenen, da vi jo er 7 internationale elever og der er endnu en italiensk fyr på vej senere i den her måned, så nu har jeg lidt en lille lejlighed for mig selv, men stadig en familie, der laver mad til mig etc., så det kunne ikke være bedre :)

I sin tid lavede jeg også en aftale med det danske blad, jeg skriver for, Chili, at jeg skulle skrive dagbog for deres hjemmeside chilinet.dk, mens jeg var her i USA, men da der kom en ny redaktør skrev hun ikke tilbage etc. og jeg troede lidt, at det så ikke ville blive til noget. Men nu har jeg snakket med en anden på chilinet.dk og nu skal jeg skrive en månedlig klumme fra USA som bliver lagt ind på www.chilinet.dk så smut ind og tjek det ud ;) (Jeg tror det direkte link til denne måneds artikel er: http://www.chilinet.dk/default.asp?id=429&nid=3309)

Imorgen skal jeg så i skole hele dagen, men jeg glæder mig for det er nogle spændende timer og det er meget rart at lave lidt.
Jeg lægger de nyeste billeder ind på http://katrinesbcc.bilddagboken.se/
Håber, I har det godt - også selvom det er regn og rusk i DK ;)

No comments: