Sunday, April 13, 2008

Hedebølge, kajak, et dyp i stillehavet og endnu en elev fra SBCC dræbt!

Weekenden har været stegende hed.
Igår var vi på stranden det meste af dagen. Eli og Cecilia badede, men jeg havde lovet at møde Leighton til frokost, da han var i SB, så jeg havde ikke taget min bikini med, men det var stegende hedt!
Idag har Eli og jeg så været på stranden igen. Vi ville leje en kajak, men de var alle lejet ud, så vi tog ned og spiste frokost, og da vi kom tilbage var der heldigvis en, der var fri.
Vi sejlede i en dobbelkajak - lidt problematisk. når Eli har store armbevægelser og halvdelen af det vand der kom fra hendes paddel landede på mig - men det var en sjov tur. Vi sejlede hun i SB havn mellem alle de store både og endda under en kæmpe yacht. Derudover sejlede vi ud til stranden med alle bølgerne. Vi så kæmpe pelikaner sidde på vandet og sole sig og derudover så vi tre sæler; en der lå og solede sig på en badebro og 2 sæler der svømmede rundt. Så nu har jeg både set sæler og søløver i vandet her i SB, men jeg vil nu gerne snart set nogle delfiner. Folk siger de jævnligt ser dem, men jeg har det endnu til gode.
Da vi havde sejlet en times tid gik vi land - godt våde fra Eli's plaskeri i kajaken - men gik over på den nærliggende strand og badede. Eller rettere; Eli fortsatte sit plaskeri og gik på hovedet i vandet, men det var godt nok koldt, så jeg måtte tage lidt mod til mig. Selvom det er 30'C varmt i den her weekend og selvom det er lidt sejt at sige at man bader i april måned, så var vandet altså ikke det varmeste, men jeg fik da dyppet mig til sidst.

Der er ellers masser af aktivitet ude på vandet. Folk sejler kajak, robåde, speedbåde, optimistjoller og vandscootere for ikke at nævne de badende plus dykkere, der dykker efter fisk og skalddyr. Men det har også været stegende hedt.
For et par uger siden var det dog køligt i vejret og enormt blæsende og en elev fra SBCC valgte alligevel at tage ud og sejle selvom vejret var dårligt. Han faldt (selvfølgelig) i og er endnu ikke blevet fundet. Politiet har nu aflyst eftersøgning, hvilket betyder at han nok er død. Det er anden elev, der dør i dette semester. Først var der Brianna, der blev bortført fra en lejlighed og dræbt - de har endnu ikke fundet hendes morder - og nu er det så Richard fra Frankrig der er død. Det var tragisk med Brianna. Jeg kendte hende ikke personligt, men det var enormt frygteligt måden det skete på. For det andet var det lidt "uhyggeligt" hvor meget det berørte folk på SBCC og hvordan de holdt mindehøjtidelighed og hang blå bånd op etc.
Jeg kendte heller ikke Richard, men jeg havde engelsk med hans bror Thibault sidste år. Thibault var altid enormt glad og grinede og jokede og det er helt underligt at se ham downtown eller på campus, trist og ked af det. Hans forældre har været her fra Frankrig og det må også være frygteligt at sende sit barn udenlands og så sker sådan noget. Jeg kendte hverken Brianna eller Richard, men det er dog trist alligevel når sådan noget sker - også selvom de "bare" var 2 elever ud af de godt 16,000 der går på SBCC.

I aften står den bare på lektier. Det var meningen at jeg skulle lave dem fredag eller lørdag, men fordi det har været så varmt har jeg ikke orket at sidde indenfor, så det bliver nok en lang nat - men jeg kan alligevel ikke sove i den her hede.

Der er nye billeder på: http://katrinesbcc.bilddagboken.se/p/main.html

og så er der en lille film af Eli og Cecilia der spiller freesbee i SB's vandkant i 30'C varme - bare lige fordi vi har sol og varme og DK ikke har så meget endnu ;)


No comments: