Saturday, March 15, 2008

Turist i Santa Barbara efter 7 mdr. og masser af lektier

De sidste par dage har jeg leget turister sammen med mor og Henrik. Det er lidt sjovt taget i betragting af at jeg har boet i Santa Barbara i 7 mdr. nu. Når jeg er her alene til daglig snakker jeg jo engelsk med folk, så der lægger folk ikke så meget mærke til os, men forleden stod mor, Henrik og jeg nede i supermarkedet og skulle købe noget øl og fordi vi stod og snakkede dansk kom en eller anden tilfældig mand hen og begyndte at forklare os, hvilke øl, der er gode etc. Andre gange prøver folk at fortælle, hvad vi skal se i Santa Barbara, men det hjælper jo ikke så meget, når jeg allerede har boet her i så lang tid og allerede har vist dem alle de steder. Det kan godt være lidt irriterende at være turist i sin egen by, men det er nu også meget sjovt at gense alle de ting man bare SKAL se her i Santa Barbara.

De sidste par dage har vi været på Landshark-tur, som er den her båd med hjul på, der først kører rundt i SB's gader, hvor man ser alle de vigtigste bygninger og ting i byen og derefter går den så i vandet, hvor man så sejler rundt og ser byen fra havs. Vi så også californiske søløver, hvilket var ret sjovt. Jeg har været på turen en gang før, det var der jeg mødte Eli, men det var faktisk sjovt nok, at prøve igen.

Ellers har vi været oppe i SB Courthouse, som er retsbygningen her i SB, som også har en flot have og udsigt udover hele byen fra deres tårn.

I tirsdags var mor og Henrik med oppe og se college inden jeg skulle have time og det er jo et lidt andet "campus" end de danske (selvom mit gymnasium i Faaborg jo blærer sig med at have "Danmark's" smukkeste udsigt, så er det jo intet i forhold til SBCC).

Igår fredag var vi ude at se The Mission som er en gammel spansk katolsk kirke lidt uden for byen. Det er den bedst bevarede mission i USA og den er rigtig flot og de har en flot have etc.

Ellers får både Henrik og mor jo shoppet igennem så det vil noget, og de får købt en hel masse tøj.

Så spiser vi frokost downtown og hygger os.



Samtidig prøver jeg at få lavet lidt lektier om aftenen, da jeg har så mange, men jeg føler lidt at jeg aldrig kommer til bunds i alt det jeg har. Jeg prøver at få lavet det meste og vigtigste. Jeg har jo været så uheldig at være syg hele 2 gange, så der er meget der skal indhentes. Forleden havde jeg en midterm i Linguistic Anthropology og jeg havde ikke læst overhovedet, så jeg fik selvfølgelig et "D" (dumpet!). Jeg synes nu, at det er ret godt klaret, at jeg fik 66 points ud af 100 points taget i betragtning, at jeg slet ikke har åbnet bogen i løbet af semestret. Men min lærer har givet mig lov til at tage midtermen om på onsdag og han siger, at jeg stadig har mulighed for at få et "A" i selve klassen, så nu er det min plan at tage mig ekstra meget sammen resten af semestret så jeg kan beholde mine gode karakterer og ikke mindst mit gennemsnit, min GPA, på 4,0 som jo er det bedste, så jeg må knokle.



Det er nu svært at koncentrere sig om lektier, nu hvor det endelig er blevet sol og sommer igen. De sidste par dage har det næsten været for varmt med sol og 20-25'C. Vi står på rulleskøjter nede ved stranden, går på stranden og sopper (vandet er dog stadig koldt!), cykler og nyder solen og jeg er blevet godt solbrændt (manglede da også bare!).

Idag er det dog lidt halvkoldt fordi det blæser, men Eli og Cecilia har siddet indenfor hele dagen og fuldt med i Sveriges finale i Melodi Grand Prixet (Melodifestivalen) og det var lidt sjovt at gå ned i byen og så finde dem en time senere nøjagtigt samme sted.

Der er lige en lille video af mine skøre (meget svenske) roommates nedenunder, hvor de ser MGP. Det er Hanne i baggrunden, der prøver at komme i kontakt med de travlt optagede svenskere, der er glade for at sangen, som vandt, vandt, men Eli konkluderer at danske Simon Matthew (som selvfølgelig har fået en fin plads på vores væg i stuen) vinder det internationale grand prix (as if!)


Jeg lægger billeder ind på http://www.bilddagboken.se/ så snart jeg får tid, men nu må jeg altså lave lektier. Hyg jer!

1 comment:

Anonymous said...

Tak for de interessante oplysninger