Tuesday, March 25, 2008

Santa Monica, Venice Beach, Hollywood, Universals og alt for meget sol sammen med mor og Henrik

En lille opdatering herovre fra, da det er et stykke tid siden sidst.
Fra fredag til tirsdag morgen har jeg været med mor og Henrik i Los Angeles. De flyver hjem senere idag tirsdag, så vi tilbragte den sidste weekend i Los Angeles sammen.
Turen derned var dog lidt længere end normalt. Vi skulle tage toget kl. 9.21, men det var forsinket oppe nord fra, så vi kom først på ved 11-tiden. Efter at have kørt lidt standsede toget endnu engang uden nogen rigtig vidste hvorfor, men togchaufføren sagde så senere at der var sket noget på stationen foran os, så vi måtte vente "in the middle of nowhere".
Lidt senere fik vi så at vide at der var sket en personpåkørsel og at det højst sandsynligt var et selvmord, så mens de gjorde rent etc. dernede, måtte vi pænt vente i 2 timer. Så endelig, efter 5 timers tog og en times bus med en flok mærkelige mennesker, der højst sandsynligt var flygtet fra cirkus (det er jo LA) ankom vi endelig til Santa Monica. Vi boede på et hotel lige ved vandet og tæt på downtown, så det var rart.
Lørdag tog vi til Hollywood for at se Walk of Fame, skiltet og alle de mærkelige mennesker. Det er min 5. gang jeg er der tror jeg, men det er stadig sjovt. Der er så mange turister på det sted og en masse skøre mennesker, så det er altid sjovt at se.
Søndag gik vi så hele vejen langs stranden fra Santa Monica til Venice Beach (der er ikke specielt langt men hvis en amerikaner havde hørt at vi gjorde det var han jo faldet om af chok, og desuden var det enormt varmt den dag). På Venice Beach spiste vi frokost, så en masse skøre mennesker, kunstnere der solgte deres ting, og selvfølgelig bodybuilderne på muscle beach. Det hele var rigtig skørt, men også en sjov oplevelse. Vi var dog enormt trætte da vi nåede hjem efter al den sol og varme. Det var mindst 25'c og jeg har nu en meget underlig brun7orange/pink farve, men i det mindste ser jeg ikke dansker-bleg ud mere, så nu falder jeg i med de lokale.
Mandag tog vi så i Universal studios. vi bestilte en bil, der kørte os derud, så vi var der ved 10-tiden. Vi fik prøvet de fleste af tingene, og det var rigtig spændende. Det er lidt a la Disneyland, men på en anden måde. Det var sjovt at se alle filmene og selvfølgelig at prøve alle forlystelserne bygget over filmene (også selvom mor var meget bleg inden vi prøvede "The Return of the Mummy og selvom hun var den der spurgte om vi ikke skulle have en tur til, da den var ovre). Vi var også på det lille tog der kører rundt nede langs filmstudierne, og det var sjovt at se alle de studier, man har set fra film og se hvor små og "grimme" de egentlig er, når de ligner rigtige steder på filmene. Vi så dog ingen kendte, selvom bl.a. Desperate Housewifes var ved at filme dernede, men vi kørte igennen landsbyen hvor "Jaws" (Dødens Gab) er optaget, blev angrebet af King Kong og overlevede et San Francisco jordskælv på 8,3 på Richterskalaen.
Senere tog vi en tur op og ned af gaderne i City Walk uden foran Universal Studios inden vi blev hentet igen kl. 6.30.

Idag tirsdag morgen tog jeg så hjem, meget meget tidligt. Det var meningen, jeg skulle tage toget hjem, men fordi Jessie var hos sin familie i Riverside kom hun og hentede mig på Union Station i LA og vi kørte hjem sammen. Vi havde lidt ekstra tid inden vores timer, så vi stoppede for at kigge lidt i de outlets (butikker med billige varer fra butikker der ikke gider have dem) der ligger i Camarillo syd for Santa Barbara og jeg fandt de Vans sko jeg har gået og kigget på længe, men har været for nærig til at købe - 150 kr. Sammenlignet med de 700 kr. de mindst ville koste i DK er det jo som at stjæle slik fra et barn.

Det var dog lidt underligt at sige farvel til mor og Henrik. Henrik sagde godt nok at nu havde han fået nok af mig og nu kunne han godt unvære mig de næste 2-3 mdr. inden jeg kommer hjem til DK, men det er underligt at have brugt næsten en hel måned med dem og så tager de hjem igen - hjem til sne og kulde. Men nu er der kun 2-3 mdr. til jeg ser dem næste gang.

Ellers går det godt. Jeg har som altid travlt med skole. Jeg har haft midterms i både Communications og Anthropology. Jeg tror det gik ok. I morgen skal jeg have midterm i engelsk og jeg er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal, så det skal jeg lige have kigget på. Men i næste uge er det spring break, så det bliver lækkert med en uges ferie. Jessie og jeg har snakket om San Francisco, så det håber jeg bliver til noget, for jeg vil gerne snart se byen og jeg vil gerne lidt ud og se noget mere end Santa Barbara.

På torsdag kommer Ida dog og besøger mig, så det bliver dejligt at se hende. Hun har været rundt i USA sammen med en veninde, så hun kommer op et par dage for at se hvordan jeg bor.

Jeg håber, I allesammen har det godt.
Der er som sædvanligt billeder på: http://bilddagboken.se/p/main.html

No comments: