Monday, March 31, 2008

Besøg af Ida og SPRING BREAK!

Mor og Henrik tog hjem tirsdag i sidste uge og om torsdagen kom Ida så. Hun havde sammen med 2 veninde rejst gennem USA fra Florida til Californien og havde lavet alt fra rideture og dykkerture til Grand Canyon og Death Valley og det lød til at have været en spændende måned. Men jeg kunne godt lidt mærke på hende, at hun trængte til bare at slappe lidt af, da hun endelig kom op til mig her i Santa Barbara. Så vi var ude at se college, nede på stranden, ude at spise, i biografen, og selvfølgelig ude at shoppe. Det har været nogle rigtig hyggelige dage. Det er lidt sjovt med Ida, selvom vi ikke ser hiannden i lang tid, så klikker vi med det samme vi ser hinanden igen og har det sjovt og hygger os, så det var nogle hyggelige dage.
Jeg har lige sat hende på bussen her til morgen, så hun er hjemme engang imorgen eftermiddag/aften.

I torsdags fik jeg så også Spring Break, så nu har jeg en uge hvor jeg kan slappe af. Det er dejligt. Var ved at stresse ret meget, men det har nok været fordi der har været så mange mennesker at besøge mig og jeg jo gerne vil være sammen med dem, men samtidig var jeg også nødt til at gå i skole og kom træt hjem etc. Nu kommer der nok ikke flere og besøger mig, så på en måde bliver det også underligt at skulle være her alene igen, men jeg har lovet mig selv at fokusere 100 procent på skolen resten af semesteret nu hvor jeg kan igen, så jeg kan få indhentet alt det forsømte.
Men i den her uge har jeg ihvertfald Spring Break. Eli er med sin familie i San Francisco, men de kommer tilbage i aften og Cecilia er med en veninde fra Sverige i Hollywood og kommer også først tilbage i aften, så jeg skal bare lige rydde lidt op og gøre lidt rent i dag plus at jeg skal have kigget på nogle ting til skolen etc. inden jeg kan slappe helt af og holde lidt fortjent ferie.

Imorgen tager jeg nok med Jessie til LA. Hun skal ned og snakke med nogle på UCLA da hun gerne vil gå der efter SBCC, og jeg vil egentlig gerne se hvordan campus ser ud, det er jo meget større en SBCC, så det vil jeg gerne lige opleve. Og meget tidligt onsdag morgen kører vi så til San Francisco så vi kan være deroppe ved 13-tiden, hvor vi så bliver til fredag. Hvis vi har tid tager vi også et smut i Redwood skoven og ser de store træer. Glæder mig til at se det hele deroppe, for har jo ikke været deroppe endnu.

Ellers skal jeg bare slappe af de sidste par dage af ferien og så er det i skole igen. De fleste amerikanere etc. tager til Mexico eller Hawaii på Spring Break. Jeg havde snakket med Eli om Hawaii da jeg gerne vil prøve Hawaii og det jo er en del lettere at komme derover herfra, men Elis søster er her når hendes familie tager hjem, så det kunne vi ikke. Og jeg har egentlig ikke den store lyst til at tage til Mexico. De fleste tager derned fordi man kun skal være 18 for at drikke i modsætning til de 21 år her i USA, men de fleste amerikanere er heller ikke 173 cm høje blondiner med blå øjne og når jeg knap nok kan gå i fred for mexicanere her i Santa Barbara, så ved jeg ikke hvordan jeg ville have det med at tage helt til Mexico. Så nu bliver det San Francisco, men det glæder jeg mig også til for har jo ikke været der endnu.

Jeg håber, I alle har det godt, det har jeg.

Der er lidt nye billeder på: http://bilddagboken.se/p/main.html

No comments: