Sunday, September 7, 2008

En lille update

Sidste uge var en lang og hård uge. Vi er endelig kommet over hele introduktionsforløbet, der altid følger med, når man begynder et nyt fag, dette betød dog bare, at vi kunne gå i gang for alvor. Os redaktører gik i gang med at lave semesterets allerførste avis, der skulle lægges ud på vores hjemmeside (www.thechannelsonline.com), hvilket betød, at vi mødte kl. 8 tirsdag morgen for at redigere hinandens artikler. Derefter skulle vi lægge dem ud på hjemmesiden, hvilket var første gang vi prøvede, så det tog selvfølgelig lidt tid. Endelig var vi færdige kl. 16 og kl. 17 havde jeg så fotojournalistik til kl. 22, så ved 22.30 tiden kunne jeg endelig falde om i min seng og få lidt velfortjent søvn.
Torsdag gav vores lærer så kritik af vores avis og selvom det var første gang og der var en masse fejl, der skulle rettes op på, så syntes hun, at det var en rigtig god første avis. Jeg fik også lidt cadeau for, at jeg var den der havde skrevet flest artikler, så det var fint nok.
Og i fredags mødte vi så igen kl. 8 for at redigere de nye reporters artikler. Det er faktisk meget sjovt at redigere, for de er i begynder journalistik, så de har stadig ikke lært alle de ting, der skal inkluderes osv. og selvom det betyder ekstra arbejde for os, så er det faktisk sjovt at sidde og lede efter de fejl, de laver. Hele fredagen blev så brugt på redaktionsrummet. Jeg var der kl. 8 og kunne gå hjem kl. 18. Vi fik redigeret alle de artikler, der var blevet sendt ind og derefter skulle vi lære at designe vores egen sektion i avis, i mit tilfælde ”Arts & Entertainment” (det vil man vel kalde kultur i DK). Jeg tror dog, at det blev rigtig godt, men vi skal alle mødes i morgen tidlig mandag og se hinandens sider.
Selvom jeg bruger stort set al min tid på redaktionsrummet, så er jeg indtil videre rigtig glad for det. Jeg er sikker på, der nok skal komme en eller anden fredag morgen, hvor jeg ikke orker at skulle være der kl. 8, men indtil videre er jeg vil med det. For det første fordi jeg er så vild med journalistik, og jeg virkelig lærer en masse, men også fordi vi faktisk hygger os selvom det er en lang fredag. Tiden flyver ikke ligefrem afsted, men vi griner og joker, så det er faktisk hyggeligt nok. Det er selvfølgelig det stykke arbejde ekstra, men det er også fedt at være den, der bestemmer.
Jeg går jo for resten også i skole. Det virker ikke helt sådan for de fleste klasser jeg har er journalistik, hvor den ene er ren journalistik, men her snakker vi bare mest om avisen og den anden klasse er skoleavisklassen eller vores ”holdmøde” som vi kalder det. Derudover har jeg kun lige fotojournalistik, som desværre er om aftenen og medie og samfunds sociologi, men her ser vi bare en masse film. Jeg tager også introduktion til film online, men her skal jeg også bare se en masse film og skrive om dem, så jeg har en masse nemme, men interessante fag.
Jeg valgte at droppe min fitnessklasse. Det var en klasse, hvor man skulle træne et antal gange om ugen og også se nogle ”idrætsfilm” osv. og jeg ville egentlig gerne have taget den for at få rørt mig lidt. Jeg er dog stadig ikke kommet mig helt fra hvad det så end er der har været galt med mig hele sommeren. Første konklusion lægerne kom med var astma og derefter fandt de frem til at jeg havde et svagt hjerte der ikke kan følge med. Min mors konklusion var selvfølgelig dovenskab og hvor ingen af disse tre lyder specielt opløftende for mig, så tror jeg ærlig talt at det er fordi jeg har været så syg sidste jul og igen her til sommer (lungebetændelse) og jeg er bare ikke rigtig kommet mig over det endnu. Jeg har ikke særlig meget energi og forleden gik jeg hjem fra byen, noget der tager 10 min., men jeg fik det bare så dårligt. Så nu har jeg altså valgt at droppe den klasse i tide til at jeg kunne få mine penge tilbage, så dovenskab og svagt hjerte eller ej, så ville jeg faktisk gerne have haft den klasse, men jeg er også ret glad for at være i live. Så indtil videre svømmer jeg lidt baner i poolen så meget jeg nu kan holde til, og så håber jeg bare, at jeg er kommet mig helt over det til næste semester, så jeg kan træne der i stedet.
Men ellers så sker der ikke så meget. Næste uge og weekend kommer nok til at ligne den her og om mandagen (d. 15. September) har jeg fødselsdag (hint hint!), så regner med vi tager ud og spiser eller noget. Så kan jeg også se om jeg, nu hvor jeg bliver 21, får lov til at købe en øl i det forjættede land. Det manglede da også kun – 3 år for sent! Og om søndagen i weekenden efter har Jessie lovet at tage mig med til noget, der hedder Red Rocks, som er et slags ”mini grand canyon” hvor man bader i nogle opvarmede søer.
Jeg vil slutte. Jeg skal til at se film til min online klasse.
Håber I har det godt.
Katrine

No comments: