Saturday, September 20, 2008

Billeder


Hej,
jeg har nu lagt lidt billeder af vores lejlighed og lejlighedskompleks ind på http://katrinesbcc.bilddagboken.se/p/main.html
Soveværelset er stadig enormt rodet, så det må I lige tænke jer til. Jeg kan afsløre så meget, at det er på størelse med stuen og ellers rodet til med tøj og bøger, da vi ikke er nået derind endnu, men endelig er det til at holde ud at være i resten af lejligheden og jeg er faktisk ret glad for den efterhånden. Her er dejligt lyst i forhold til den anden lejlighed og så er det trægulv (eller det der kopigulv), så indtil videre er jeg glad for at bo her.

I dag skal jeg bare have lavet lektier tror jeg. Jeg ville egentlig have været downtown og kigget lidt i butikker, men det er bare SÅ varmt udenfor, så jeg orker det næsten ikke. Det kan jeg altid gøre i den kommende uge. Desuden har vi "bye-week" på skolebladet, hvilket betyder, at vi ikke udgiver i denne uge, så derfor har jeg lidt ekstra tid til at komme til bunds i alle mine lektier, så det tror jeg, at dagen i dag skal gå med.
Desværre er der et eller andet fjols, der har glemt at slå varmen fra poolen, så vores store pool er nu forvandlet ind til en kæmpe spa. Jessie og jeg benyttede os af det igår, hvor vi gik i poolen (spaen) igår aftes. Aftenerne er jo som regel kolde her i Californien, så det var superlækkert at svømme rundt i en kæmpe spa, men nu hvor det er 30'C udenfor, har jeg mest af alt lyst til at tage mig en dukkert, og det hjælper ikke noget, når vandet har samme temperatur. Vi snakkede med to gamle damer, der også bor her og de er, ligesom os, lidt irriteret over, at vi har fået et brev, hvor der står, at de har varme i poolen indtil oktober, hvor de slår det fra indtil maj. For os virker det helt omvendt, at man skal have varme på om sommeren og ikke om vinteren. Kan vi så ikke bruge poolen hele vinteren. Nu er der jo ikke meget "vinter" over det her i Santa Barbara, kun lige i januar måned, hvor det er lidt "køligt", så som den skandinav jeg er, regner jeg da med stadig at skulle svømme lidt, men de to gamle damer var helt oppe at køre, og jeg synes nu også det er lidt dårligt, nu vi betaler så meget for at have en pool.
Men forhåbentligt får de skruet ned for varmen idag, så jeg kan svømme lidt og så regner jeg med at skulle læse lidt lektier derude.
I aften holder vi et lille "Katrine er fyld 21/vi er lige flyttet ind" kom sammen. Vi har bare snakket med et par stykker, der sagde de gerne ville komme forbi, hvis vi holdt noget, så altså ikke noget vildt. Nu må vi se.
Imorgen skal vi til Red Rock. Jeg er lidt spændt på, hvordan det går. For det første fordi vi skal "vandre" op til, hvor man kan bade og da det jo er oppe i "bjergene" glæder jeg mig lidt til at se, hvordan det kommer til at gå med min vejrtrækning osv. Desuden har Jessie lige fortalt mig en laaaang historie om engang hun var deroppe, hvor hun og hendes venner mødte en bjergløve. Jeg ved ikke, hvad jeg ser mest frem til; at dø af luftmangel eller blive spist af en bjergløve. Hun har dog forsikret mig, at vi ikke skal over, hvor hun var dengang.
Elles glæder jeg mig rigtig meget til at se det, men mere om det, når jeg har været der.
Jeg håber I har det godt.
Katrine

No comments: