Friday, January 25, 2008

Lortevejr!

En lille hilsen for at fortælle at jeg stadig er i live.

Jeg er dog ved at drukne her i Santa Barbara. Det er den rene tsunami udenfor. Himmel og jord står i et/jordens undergang. Det regner på livet løs! Hvis man troede man vidste hvad regn var bare fordi man har tilbragt hele sit liv i DK, så kan man godt tro om igen - det er intet sammenlignet med disse dage her i Californien. Jeg fik dog at vide af en hjemløs mand at det ikke var normalt for Santa Barbara, der jo har over 330 solskinsdage om året. Apropos ham den hjemløse, så var det ham, der henvendte sig til mig. Jeg er faktisk lidt træt af alle de hjemløse her i Santa Barbara. De sidder over det hele og tigger efter penge og for det meste kan man bare ignorere dem, men af og til bliver de meget påtrængende og lidt ubehagelige. F.eks. blev jeg "forfulgt" af en hjemløs kvinde den anden dag, der blev ved med at fortælle at hun var en heks og så ville hun vide om jeg kendte Roger for han var "den bedste elsker" hun nogensinde havde haft. Endelig kunne jeg dog stige af bussen og så slap jeg af med hende. Cecilia blev også "forfulgt" af en hjemløs, da hun var i Kmart. Han var dog så flink at hjælpe hende med en meget tung reol hun havde købt (sikkert for at få lidt penge) og da han så hendes tshirt hvor der stod et eller andet smart troede han at hun studerede filosofi og sagde derfor: "Jeg er muligvis hjemløs... og fuld... men jeg ved også et par ting". Men hun slap da heldigvis også af med ham. Men de er begyndt at gå mig på. Jeg er fattig studerende, jeg har da heller ikke mange penge.

Men det er nu lidt ærgerligt med vejret. Der er Santa Barbara International Film Festival lige i øjeblikket og alle de berømte skuespillere skal gå op og ned af de røde løbere, men der er ikke meget glimmer og glamour over byen lige pt. Forhåbentligt bliver det bedre snart, så vi kan se alle stjernerne downtown.
Jeg overvejede at melde mig som frivillig sammen med min veninde Sheena, men droppede det så igen, da det er 11 dage frem fra nu af og jeg vil gerne have en ordentlig start på 2. semester, som starter på mandag. Glæder mig enormt til at komme igang igen. Er træt af at lave ingenting og savner college allerede.

Ellers er Eli kommet hjem og vi hygger os. Der er ikke så meget at lave i det her vejr, så vi er viklet ind i tæpper mens vi ser film.

Jeg har som sædvanligt lagt lidt billeder ind på: http://katrinesbcc.bilddagboken.se/ til dem der skulle have lyst.

Jeg håber, det går godt i DK.

Katrine :)

No comments: