Wednesday, January 2, 2008

Et meget anderledes nytår og San Luis Obispo!

Hej allesammen,

I ønskes allesammen et (lidt forsinket) godt nytår.
Mit nytår var, ligesom min juleaften, meget anderledes end hvad jeg er vant til, men jeg kom dog stadig godt ind i det nye år.
Nytårsaften tog jeg til til fest sammen med Jessie og Jude som jeg kender, da de havde nogle venner, der holdt fest i Santa Barbara. Der var nogle stykker der som jeg havde set/snakket med før, så det var hyggeligt nok. Det var dog meget anderledes end det nytår jeg er vant til. I DK er der, ligesom med jul, mange flere traditioner og det var helt underligt ikke at se dronningens nytårstale, se/høre uret slå 12 på rådhuspladsen (selvom jeg kan læse på tv2's hjemmeside at jeg ikke gik glip af noget i år) og ikke mindst var det meget underligt i år, da det nok er det første nytår hvor jeg ikke har set en eneste raket. Private må jo ikke fyre fyrværkeri af her i USA og det eneste sted de gør det i SB er nede på havnen og vi var et stykke der fra, så intet fyrværkeri i år. Men det var en hyggelig fest og vi kom godt ind i 2008.

Igår, d. 1. januar, kørte Jessie og jeg så til San Luis Obispo, som ligger ca. 2 timer nord for SB. Først tog vi ud til et stort naturområde hvor vi gik tur ligesom de mange andre mennesker, der trængte til lidt frisk luft oven på nytårsaften. Det mindede meget om Stevns klint i DK, bare 500 gange større (som alt andet her i USA), men det var dejligt at se lidt andet end SB og det var enormt smuk deroppe. Jeg lægger lidt billeder ind derfra.
Om aftenen mødtes vi så med Jessies veninde Katelyn og hendes kæreste Zack i San Luis Obispo, hvor vi spiste is inden vi kørte tilbage mod SB ved 21.30 tiden.

Idag slapper jeg bare af. Det er enormt varmt selvom det er 2. januar. Idag er faktisk enorm lummer. Imorgen regner jeg med at cykle lidt langs stranden og få lidt frisk luft på den måde og om aftenen er der så noget "kunst og musik" arrangement i downtown SB som jeg regner med at se. Leighton ringede og spurgte om jeg havde lyst til at tage på et lille roadtrip inden mit nye semester starter. Han snakkede om næste weekend og Grand Canyon og Las Vegas, men det skal jo planlægges, så vi får se, men jeg vil ihvertfald meget gerne se de steder :)

Ellers går det godt, men jeg glæder mig til at Cecilia kommer tilbage fra Florida d. 8 januar, så jeg ikke er helt alene i lejligheden - det er dejligt endelig at få lidt fred og privatliv, men det er også lidt kedeligt bare at være mig selv.

Jeg håber, I allesammen kom godt ind i det nye år.
Der kommer billeder ind på: http://katrinesbcc.bilddagboken.se/ som sædvanlig, når jeg får tid.

Katrine :)

1 comment:

Tina said...

Hej Kathrine.
Har vist før skrevet en kommentar her da jeg har fulgt din blog de sidste par måneder. Jeg skal selv til SB til september, har lige fået plads på skolen, jubiii. Er det rigtig som jeg forstår på dit sidste indlæg at du skal derover igen? Tænkte på om du har lyst til at maile lidt? Kender ik nogen der har været der nemlig:-)
Ellers håber jeg at du er kommet godt tilbage til DK, sikkert noget af en omvæltning! Min mail hvis du har lyst er: ambo3@ofir.dk
Hilsen Tina Bertelsen