Tuesday, January 6, 2009

Og karaktererne er....

En lille update.

Jeg har nu endelig fået alle mine karakterer for sidste semester. De blev som følger:

Newspaper Journalism: A
The Channels - Publishing of the Student Newspaper: A
Introduction to Film: B
Photojournalism: B
Media, Culture and Society: B

Så det er jeg stærkt tilfreds med - A'er og B'er - så det kan jo ikke være bedre. Jeg ærger mig lidt over fotojournalistik og introduktion til film, da jeg må indrømme, at jeg blev lidt doven til sidst. Jeg kunne nok godt have fået et A i begge disse fag, men jeg havde så travlt som redaktør på skolebladet, at jeg var så udkørt, når jeg kom hjem, at lektier af og til svipsede hist og her. Men jeg er nu tilfreds nok med A'er og B'er. Så længe jeg ikke får C'er.
Desuden har jeg hørt fra min lærer, der skrev til mig, at hun endnu ikke har tildelt de forskellige redaktørposter for næste semester, men at hun "virkelig vil ønske, at jeg kommer med på holdet næste semester", så jeg er ret sikker på en redaktørstilling igen næste semester. Jeg håber stadig på stillingen som "Features Editor". Forhåbentligt er der lidt løn igen næste semester, selvom jeg tvivler på det, da skolen ikke har mange penge tilbage, og det vil se godt ud på mit CV, at jeg er redaktør igen næste semester. Så det satser jeg på.

Jeg har allerede meldt mig til nye klasser næste semester og mit skema næste semester vil være således:

Mandag: Fri
Tirsdag: English 111, Critical Thinking and composition through litterature, Channels Newspaper lab, Photo 1.
Onsdag: Editorial Board (hvis jeg altså bliver redaktør), Survey of Multimedia Tools,
Torsdag: Channels Newspaper lab, English Critical Thinking and composition through litterature.
Fredag: Redaktørarbejde.

Så udover, at det uden tvivl bliver endnu et stresset semester med krævende klasser og masser af arbejde på skoleavisen, så glæder jeg mig faktisk lidt til at komme tilbage til skolen og arbejdet på avisen. Det bliver hårdt, men jeg har heldigvis en "forlænget weekend", hvor jeg har fri hver mandag, og forhåbentligt kan jeg få lavet mine lektier og stresset lidt af om mandagen.

Ellers sker der ikke så meget. De sidste par dage har jeg bare været sammen med en masse venner. Søndag aften var jeg i byen med Oscar, Brian og Valeria, og det var superhyggeligt.
Mandag mødtes jeg til brunch med Daniela på det her hyggelige, lille franske sted, hvor de laver franske crepes og svarer en fornærmet på fransk, når man spørger dem noget - det er meget autentisk og fransk, men hyggeligt.
Senere var Jessie og jeg ude hos Daniela i Goleta, hvor vi lavede mad og så film til kl. 3 om natten, så det var også hyggeligt. Idag tirsdag har jeg haft en afslappet dag og sidder pt. på min lokale coffee shop, Coffee Cat, og bruger deres internet - bare for at komme lidt ud.

Ellers sker der ikke så meget. Det er begyndt at blive varmere, så det er dejligt. Det er selvfølgelig ikke lige så koldt som DK, men det har været koldt og det er endelig begyndt at blive varmere igen, så det er dejligt.

Jeg håber, I har det godt i DK.
Katrine :)

No comments: