Tuesday, December 23, 2008

Katrine oensker jer allesammen en glaedelig aflyst jul...



... Jeg har nemlig besluttet, at julen er aflyst i aar. Alligevel skal I selvfoelgelig ikke snydes for en julehilsen her fra Californien, hvor det aerlig talt ikke virker som om det er jul. Det er lidt koldt udenfor, koldere end normalt, men der er ingen sne, ingen slud og jeg har endnu ikke haft influenza, saa jeg har ikke rigtig vaeret i julestemning. Nu er jeg ikke det store julemenneske til at begynde med, men jeg kan selvfoelgelig godt lide julen, da jeg faar set min familie og pga. julegaverne og julemaden. Det jeg maa undvaere igen i aar bliver min familie. Jeg har modtaget en masse gaver, som jeg nu er klar til at aabne og Jessie har endda koebt et mini-juletrae/stueplante, der ligner et juletrae til mig, hvor mine gaver ligger under. Derudover har jeg vaeret i byen og koebe ind til noget god mad imorgen og saa vil jeg hygge mig lidt med at lave det. Jeg regner med at cykle/gaa en lang tur imorgen for at komme lidt ud paa trods af "kulden" og saa vil jeg lave god mad, aabne gaver og saa maa vi se, hvad der ellers sker. Jeg tror andre har mere ondt af mig end jeg selv har. Jeg synes det vaerste af det hele er, at jeg skal vaere her alene uden Jessie og uden andre venner, da de alle er hjemme paa juleferie, for det bliver kedeligt at vaere alene, men udover det, saa overlever jeg :)
Desuden kommer Jessie hjem igen om 3 dage, saa jeg naar ikke at blive helt ensom.
Nina og hendes far har vaeret saa soede at sende mig en pakke med en masse godt fra DK og aldrig har jeg vaeret saa glad for en daase Faaborg leverpostej. Det lugter og ligner lidt kattemad, men ned ryger det, for jeg savner leverpostej. Derudover har de sendt mig groedris, saa jeg regner med, at jeg vil lave noget risengroed til, naar Jessie kommer hjem torsdag. Jeg er ikke saa vild med risengroed, men nu jeg har risene, saa skal Jessie jo naesten smage det. Jeg haaber forresten, at Frederik stadig kan faa ris a la mande til trods for mit fravaer, og at overtallet af risengroedselskere i familien ikke har besluttet sig for at det KUN er risengroed i aar :)

Ellers gaar det godt. Vi har haft nogle travle dage med noget hver dag. I fredags kom Daniela over og hun, Jessie og jeg lavede aftensmad. "Desvaerre" er hun lige saa spontan som Jessie, saa lige pludselig var de ved at planlaegge et road trip kl. 18.30 om aftenen. Jeg fik dem dog langt om laenge overbevist om, at vi IKKE skulle koere til Phoenix, Arizona, saa i stedet endte vi med at koere til L.A., hvor vi saa en koncert med Jon Brion i West Hollywood. Det var en rigtig, rigtig fed koncert! Senere endte vi i ghetto L.A., hvor vi spiste natmad og saa var vi hjemme igen kl. 3 om morgenen, men det var en rigtig sjov tur.
Loerdag var Daniela forbi et par timer, men senere tog Jessie og jeg til Oscar's foedselsdagsfest. Oscar og jeg arbejder paa skoleavisen og han kender Jessie, saa vi var blevet inviteret til hans foedselsdagsfest paa diskotek Sharkeez og det var rigtig sjovt. Vi endte dog senere paa The Wildcat, hvor Jessie arbejder.

Ellers har jeg haft nogle stille og rolige dage med lidt afslapning, oprydning, sortering osv.

Jeg haaber at de jeg har sendt gaver til har modtaget dem, og at I kan bruge dem. Jeg haaber ogsaa I andre har modtaget mine julekort. Derudover er der kun at sige, at jeg sender mine tanker til jer, mine venner i Groenland og soeens folk.
Rigtig glaedelig aflyst juleaften!
Katrine :)

No comments: