Saturday, December 13, 2008

"Vinter"ferie!

Endelig er jeg faerdig med dette aars semester. Onsdag aften tog jeg min sidste eksamen,d er var en online eksamen i film studier. Jeg fik 80 ud af 100 points, men kun fordi jeg ikke kunne svare paa et spoergsmaal, saa det gik jo fint nok taget det i betragtning. Ellers har jeg taget mine eksamener i mine andre fag - sociologi og fotojournalistik, hvilket vist gik okay - og saa gaar jeg bare og venter paa, at mit portfolio bliver rettet til journalistik. Men nu er jeg faerdig med dette semester. Det har vaeret et langt og stresset semester, men jeg har laert rigtig, rigtig meget paa de par maaneder.
Det er lidt underligt, at vi allerede er i december, og det er underligt at taenke paa, at det rent faktisk er jul snart. Her i SB var det 23'C og solskin fra en skyfri himmel idag. Jeg gik en tur langs stranden, og det var som en god dansk sommerdag - det var faktisk lidt for varmt, hvis du spoerger mig. Jeg klager dog ikke, jeg foeler mig enormt heldig.
Jeg fik koebt de sidste par julegaver idag, saa der skulle vaere noget paa vej til de heldige ;) (og de maa ikke aabnes foer juleaften!!). Derefter cyklede jeg en tur op til retsbygningen og gik en tur i deres have, hvor der var to bryllupper igang alt imens en hjemloes mand laa og sov i hjoernet - den slags kan kun ske i Santa Barbara - og jeg tog op i taarnet for at kigge lidt, nu da det var saadan en flot dag idag.
Her til aften "hundebabysitter" jeg. Det var egentlig Jessie, der skulle goere det, men hun skulle arbejde paa det diskotek, hvor hun arbejder, saa jeg sagde ja til at goere det for hende. Jeg har moedt hundende et par gange, saa de kender mig, saa det er okay. Den ene, Opal, er super overgearet og egentlig moegirriterende fordi den ikke gider hoere efter hvad man siger, mens den anden, Mr. Face, er 500 aar gammel, og jeg skal tjekke for livstegn hver halve time.
Men jeg ser bare lidt TV, hvilket faktisk er rart siden vi ikke har TV i vores lejlighed og jeg derfor ikke har set TV siden jeg var i DK i sommers. Selvom jeg hader, at amerikanerne har reklamer hver 5. minut!

Imorgen er jeg inviteret til en fest hos Joey fra skolebladet. Han holder en sidste "The Channels" fest dette semester for alle der var med paa holdet i det her semester. Vi har det normalt skidesjovt sammen, saa det skal nok blive hyggeligt.
Soendag skal jeg nok ikke det store - rydde op maaske?
Jessie tager ned til sin familie i Riverside mandag til tirsdag, og hun har spurgt, om jeg vil med. Jeg har egentlig ikke den store lyst til at tage med, da hun altid ender med at skaendes med sin mor og det er lidt akavet at sidde der, naar de farer i totterne paa hinanden, men jeg skal ikke rigtig noget, og saa kommer jeg da i det mindste lidt ud af Santa Barbara og faar set noget andet. Vi skal nok hellere ikke haenge ud med hendes familie hele tiden, men lidt rundt og se nogle forskellige ting. Jeg skal alligevel ikke rigtig noget nu det er vinterferie, saa det bliver sikkert godt at komme lidt ud.

Ellers er jeg begyndt at haenge ud med to nye venner - Anna og Daniela. Anna er fotoredaktoer paa skolebladet og rigtig flink. Daniela har jeg lige moedt, men hun er superflink og kan godt lide mange af de ting jeg kan lide, saa der er forhaabentlig grobund for noget venskab der. Desuden er hun 23, hvorimod Anna faktisk "kun" er 19 og det er rart at endelig finde en veninde, der er paa samme alder eller aeldre end mig, da man jo ikke maa noget som helst her i USA foer man er fyldt 21. Desuden er det rart at laere lidt nye folk at kende. Det foeles helt underligt at skulle ud og finde nye venner igen, da jeg jo havde en masse sidste aar, men de fleste er jo taget hjem eller videre, saa det er lidt maerkeligt. Tilgengaeld er det rart at se lidt andre mennesker end kun Jessie hele tiden selvom vi selvfoelgelig har det sjovt sammen.

Ellers sker der ikke saa meget. Jeg gaar bare og slapper lidt af, nyder vejret og hygger mig.
Jeg savner dog jer allesammen, og jeg haaber I har det godt.
Der er lidt nye billeder paa: http://katrinesbcc.bilddagboken.se/p/editPresentation.html?showOwnPres=1
Katrine :)

No comments: