Wednesday, September 17, 2008

Fødselsdag

Jeg tænkte, at jeg lige kunne opdatere min blog lidt, da jeg pt. sidder og prøver at tage mig sammen til at lave lektier. Idag har jeg bare haft brug for at slappe fuldstændigt af og jeg har absolut intet lavet siden jeg kom hjem kl. 15.30. Kl. er nu 21. Det er dog lidt et resultat af, at der var en der skulle komme og hente vores ene TV som vi giver væk gratis (bare for at få det væk hurtigst muligt), men han dukkede dog aldrig op. Tilgengæld fik vi solgt en lampe som vi ikke bruger - oven i købet for 5 dollars mere end vi gav for den! Ha! Nu er jeg bare lidt irriteret på ham TVmanden, for jeg ville gerne have haft en dukkert i poolen osv., men kunne jo ikke rigtig gå nogen steder, når han havde lovet at komme. Forhåbentligt er der nogle andre, der vil have det, for det er stort og grimt!

Nå, men mange tak for alle jeres hilsner på min fødselsdag! Min mailbox var stort set fyldt til bristepunktet med hilsner fra nær og fjern, så mange tak.
Jeg mødte tidligt den morgen for skulle op og lave noget arbejde på skoleavisen. Der blev jeg mødt af en kæmpe heliumballon som de havde købt til mig. Og lidt senere kom Anna, som er fotoredaktør, med en kage hun havde købt til mig. Og for at det ikke var nok, så kom min tidligere lærer Starshine og så jeg havde fødselsdag for derefter at bryde ud i fødselsdagssang. Det var meget sødt af dem allesammen.
Det er nu meget sjovt at amerikanerne er så "fanatiske" med at fylde 21. Det hele går op i druk og hvor fuld man kan blive på sin 21 års fødselsdag. Ærlig talt så fik jeg ikke så meget som sippet til noget, der var stærkere end cola den dag, men det var mest fordi det var mandag og for det andet fordi det virkelig ikke er det store for mig. Jeg har måtte købe alkohol siden jeg var 16 (eller faktisk før den nye regel med 15 og 16 år kom) og jeg har haft min 18 års fødselsdag, men for amerikanere er 21 jo det store. Jeg føler mig derimod bare gammel og europæisk. Til gengæld kan jeg godt se, hvorfor de har så stort et problem med mindreåriges druk osv. for det virker som om vi har et meget mere afslappet syn på alkohol i Europa, hvor aldersgrænsen jo er lavere, men hvor det også er meget normalt at få et glas vin til maden. Selvfølgelig er der mange unge, der går op i vild druk i weekenderne og DK er jo et af de lande hvor unge drikker mest, men alligevel er det en helt anden måde unge drikker på en her. Her gælder det om at blive stangberuset på under en time.
Men i stedet for en gang pub crawl op og ned ad State st., så tog Jessie og jeg ud og sejlede kajak. Vi sejlede lidt rundt i en times tid, men så desværre kun pelikaner. Normalt kan vi se sæler og delfiner, men det blev det altså ikke til denne gang. Tilgengæld var det skønt at komme ud på vandet med vinden i hårdet og vand pjaskende op på sig mens solen skinner og man kan se ind på Santa Barbara by - det er en helt fantastisk følelse.
Om aftenen tog vi så på indisk restaurant, hvilket også var godt og derefter var vi så trætte, at vi begge gik i seng.
Det var dog en rigtig god dag, også selvom jeg næste morgen ikke vidste om det var de 21 år der allerede havde sat sig i kroppen eller om det var pga. den forrige dags kajaksejlads, at jeg nærmest ikke kunne komme ud af sengen for bare ømme muskler.
Vi tænker lidt på at holde en slags "indlytterfest/fødselsdagsfest" i weekenden, men nu må vi se.
Tilgengæld skal vi til Red Rocks på søndag, hvilket jeg glæder mig enormt til. Mere om dette senere.
Ellers går det godt, men jeg er kronisk træt fordi jeg har så meget at se til og har så travlt, men jeg elsker det!
Jeg har lovet lidt billeder fra vores nye sted og jeg skal nok få lagt det op, jeg har bare ikke haft tid til at få sat mig ned og gjort det endnu, så bær over med mig. Forhåbentligt når jeg det i den her weekend :)
Jeg håber I har det godt, det har jeg.
Katrine

No comments: